Woensdag door Henriette - Reisverslag uit Sâncraiu, Roemenië van Tom Harten - WaarBenJij.nu Woensdag door Henriette - Reisverslag uit Sâncraiu, Roemenië van Tom Harten - WaarBenJij.nu

Woensdag door Henriette

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 Juli 2013 | Roemenië, Sâncraiu

Woensdag de eerste dag van ons project.
Ik mag ook een stukje schrijven! Vanmorgen zijn we met de eerste “werkdag” begonnen.
Vanmorgen dacht ik: ik schrijf zo een heel verhaal op, en nu weet ik niet waar ik moet beginnen, we hebben al zoveel gedaan!
Vanmorgen heb ik achterin de kerk gezeten en alles even in me opgenomen, ik zat met een brok in m’n keel toen ik ze allemaal zo bezig zag, echt gaaf om iedereen zo enthousiast te zien.
Het was even opstarten voor het allemaal lekker ging lopen, maar de kinderen hebben genoten en dat is het belangrijkste! Tom is een super presentator, samen met Abigail als vertaalster leek het of ze dit al jaren samen deden.
Het Thema is Helden en vandaag zijn ze gestart met Simson, de kinderen genoten van de film met de beamer, dit is nieuw voor ze.
Na het programma in de kerk gingen ze een verwerking doen, een bandana maken voor een Held.

Na ruim een uur vertrok het hele team met de kinderen naar de plaats waar de spelletjes klaar stonden, ook dat was genieten om te zien hoe leuk de kinderen dat vonden.

Vanavond hebben jullie allemaal wat gemist! Ze waren het stukje aan het oefenen voor morgen….
Tom speelt Goliath en Jarno speelt David en een aantal meiden zijn de soldaten.
We hebben met z’n alle genoten van dit schouwspel en erg gelachen, ik ben benieuwd naar morgen.
Nog een wandeling door Sancraiu gemaakt en nu is het onderhand bedtijd.
Nu wordt de overgebleven taart van de BBQ nog even op tafel gezet, dus met een dikke buik naar bed, maar wel lekker.

Morgen weer een nieuwe dag!
Henriëtte

  • 10 Juli 2013 - 22:30

    Winnie:

    Mooi Henriëtte! Dank je wel.
    Lijkt me ook geweldig om te zien hoe het resultaat geworden is en hoe het uiteindelijk bij de kinderen overkomt! Goed te lezen dat het prima gegaan is met de vertaling.. wat een samenwerking!
    Haha.. en dan de voorbereiding voor morgen.. jaja.. genieten, hè?
    Iedereen zal wel goed slapen vannacht.. er is vandaag veel gedaan!
    Welterusten allemaal!

  • 10 Juli 2013 - 22:41

    Paul:

    Ja een erg fijne dag van samenwerking over de hele breedte ..
    Allen Bedankt... slaap lekker ..paulus

  • 11 Juli 2013 - 08:57

    Margreet:

    Die brok in je keel.. Terwijl ik hier van een afstand alles lees en volg krijg ik die ook regelmatig! Een gevoel van trots maar ook hoe mooi God alles leidt; heel bijzonder!
    Hele fijne dag vandaag!

  • 11 Juli 2013 - 14:04

    Ditta:

    Ziet er goed uit allemaal mensen!! Veel gedaan ook al zo te zien! Ik zou zeggen...ga zo door...lieve groeten en een kus voor jullie allemaal! XX

  • 11 Juli 2013 - 21:09

    Ger:

    Mo, ben jij ook een soldaat :)???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 27210

Voorgaande reizen:

18 Juli 2019 - 29 Juli 2019

Roemenie 2019

19 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Roemenie 2018!

20 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Leef-Elet Roemeniëreis 2017

13 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Roemenie 2016

09 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Zomerweek Roemenie 2015!!

17 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Zomerweek Roemenie 2014

08 Juli 2013 - 30 Juli 2013

ZOMERWEEK ROEMENIË

Landen bezocht: