Van Mijdrecht naar Boedapest, Hongarije - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Tom Harten - WaarBenJij.nu Van Mijdrecht naar Boedapest, Hongarije - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Tom Harten - WaarBenJij.nu

Van Mijdrecht naar Boedapest, Hongarije

Door: Tom de Bom

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 Juli 2013 | Hongarije, Boedapest

De WiFi is niet goed hier. Alleen in de lobby is er WiFi en ik had net de blog af en toen poef "waarbenjij.nu" is ermee gestopt. Nooooooo!
De foto's laten dus ook op zich wachten (net als deze blog :s)..

Dat is mijn echte eerste tegenslag van deze reis. Dus je kan nagaan dat de reis op een paar kleine miscommunicaties heel goed is verlopen. Even een applausje voor de chauffeurs en de navigators! *Applaus*
Voor een busjereis van 19 uur viel het mij, en zo ik hoorde, anderen ook heel erg mee.
Na 19 uur dezelfde geuren geroken te hebben en dezelfde gezichten te hebben gezien zijn wij sinds 19:45 ingecheckt bij het hotel in Hongarije. Het is warm, maar volgens Anton valt t mee, omdat de luchtvochtigheid hier lager is dan in Nederland.
Tijdens de reis was er genoeg beenruimte en daar hebben we (ik!) flink van genoten.
We gingen van plaspauze naar plaspauze en toen moest ik plassen. Sommige hebben de blaas van een vingerdopje, dat kan gebeuren. Dat gaf de rest mooi de kans om de benen te strekken en toch Gesprekken k even een plasje te doen.
Een aantal hebben flink geslapen en aantal hebben dat flink geprobeerd.
Door met mensen in een busje te zitten voor zo een lange tijd wordt onze horizon ook nog eens flink verbreed. Je spreekt met mensen die je normaal niet zolang spreekt. En we zijn nog niet op onze bestemming aangekomen!
Morgen gaan we verder rijden richting Pastor Lajos. Op naar Roemenie!
Maar eerst even rondstruinen in het mooie Boedapest.
N.B. Ton heeft de liefste vrouw van de wereld, volgens Ton.
En Joeri is een unlicked bear.
Het schrijven van deze blog neemt drie uur in beslag, omdat het uploaden pas weer kan in het hotel.
Ondertussen hebben we net iets teveel sirenes gehoord. Maar wij zijn veilig. Wij zijn immers de hoofdpersonen in het verhaal. En niet te vergeten God staat ons bij ;). Wij zijn veilig, wij voelen ons goed en nu is het tijd om te gaan slapen. Morgen gaan we weer rijden rond half 8 hoorde ik snik snik...

TdB

• 09 Juli 2013 - 04:47

Winnie:

Heerlijk wat van jullie te horen; door omstandigheden zit ik keivroeg achter de pc en lees dit. En jaja.. dat wifi-gebeuren is een heel avontuur daar, maar laat je niet van de wijs brengen... meer dan je allerbest kun je niet doen. En... het is jullie toch gelukt.. mooi!
    Geniet van je verbrede horizon!
    Hebben jullie goed kunnen slapen.. geen snurkers te bekennen?
    Liefs voor jullie allemaal en een goede reis straks weer als jullie van plaats geruild hebben.

• 09 Juli 2013 - 08:32

Diggie:

Goed om te horen dat het allemaal goed gaat! Dat zijn mooie gebedsverhoringen!
    Ik hoop dat de "luchtjes" in de auto meevallen :-) vooral als Joeri een beer is (LOL)
    Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie een top tijd tegemoet gaan en dta de verhalen steeds beter worden.
    Ga met God en geniet!

• 09 Juli 2013 - 09:10

Budweiser:

fijne en veilige doorreis gewenst allemaal! B
    ps: leuk jullie foto's; hoe was de MacDonald?

• 09 Juli 2013 - 19:20

Dorine:

Hey, lieve mensen

Ik hoop dat jullie al, of bijna, op de plek van bestemming zijn aangekomen en dat het vandaag wederom voorspoedig is verlopen!
    Ik heb (helaas) een gebedspunt voor jullie als groep!
    Zondagmiddag is Yorick Brosky (broer van Mirte, de vriendin van Esmee), doordat hij op klinkhamer in ondiep water is gedoken, naar het ziekenhuis gebracht. Hij heeft een hoge dwarslesie en heeft menselijkerwijs een ieniemienie kansje dat hij na heel veel revalideren misschien weer een klein beetje kan lopen.
    Wat nou zo bijzonder is: Esmee vraagt aan mij of ik aan jullie als groep wil vragen om voor de situatie te bidden (anders had ik het niet aan jullie gevraagd hoor). Dus bij deze: willen jullie dat doen? Alvast bedankt.
    Liefs,
    Dorine

• 09 Juli 2013 - 20:06

Margreet:

Ook al kost het je heel wat tijd; met plezier lees ik je verslagen! Vooral zo door blijven gaan, en je schrijft leuk!

Leuk ook om te lezen dat je elkaar op deze manier goed leert kennen.. Op de terugweg bij anderen in een busje en je horizon wordt nog breder! ;)

Hele goede reis nog verder, goede nacht alvast en iid.. God is met jullie! Weet je gedragen!
    Lievs,
    Margreet

• 09 Juli 2013 - 20:11

Margreet:

Gave foto's ook! Knap hoor hoe jullie soms een tukkie doen! Of proberen te doen..
    Love the sokken van Moos! ;)

• 09 Juli 2013 - 20:20

Gerard:

Degenen dit de groep via Facebook volgen weten het waarschijnlijk al, maar voor de anderen: Ik heb net Nick aan de telefoon gehad. Ze zijn (een uurtje geleden) veilig aangekomen en zitten lekker te eten.
    Chauffeurs en leiding bedankt !

• 09 Juli 2013 - 22:56

Tom Van Harten:

Dankbaar dat jullie veilig aangekomen zijn!
    Voor vannacht een goede nachtrust en morgen een mooie dag toegewenst!
    Jullie weten: God is erbij!!
    Liefs!

• 09 Juli 2013 - 22:57

Tom Van Harten:

Ooo.. zomerweekroemenie = gewoon Winnie

• 09 Juli 2013 - 23:56

Tom De Bom:

Leuk hoe iedereen meeleeft. Hier en op Facebook. Daar doen de mediamannen het voor (Tom en Nick en iedereen met een camera)!
    Blijf lezen en tot morgen!

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013