Show us the way we should go. - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Tom Harten - WaarBenJij.nu Show us the way we should go. - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Tom Harten - WaarBenJij.nu

Show us the way we should go.

Door: Tom van Harten

Blijf op de hoogte en volg Tom

19 Juli 2015 | Nederland, Arnhem

Paul maakt Rob, Anton en mij wakker om kwart voor zes. ,,Waarom zo vroeg", zeggen wij? Zeven uur kunnen wij pas aan het ontbijt.. Ow, de klok staat nog een uur vooruit! Dus kleren weer uit en het superlekkere bedje in! Bij Anne in de kamer maken zij dezelfde fout.
We ontbijten lekker stevig en veel om minder vaak en minder lange stops te hoeven maken.

Om 11 uur bij de koffiepauze krijgen wij allemaal van Henriette en Ditha een persoonlijke tekst welke zij gisteravond hebben opgezocht. Wij vroegen ons al af waarom zij alleen gelaten wilde worden. De Bijbels verraadden eigenlijk al wat. Een hele leuke toevoeging! God druipt van alles af deze reis. Het is (niet) te geloven.

In de auto is het zoeken naar een dopje van een flesje. We konden lang zoeken, want deze had Pauline in het flesje water zitten waar zij uit dronk. Van die lange reisdingen weet je wel.

In de file komen we maar weinig vooruit.
De polenwoordgrappen met context komen op gang via de walkietalkies: poolshoogte nemen, polariseren, pool-itie, noordpool, tegenpool, pool-liep, Pool Mulder en ga zo maar door.
Blijkbaar is de hele snelweg afgesloten en is de discussie om de afslag te nemen snel voorbij. Ie-de-reen moest deze afslag pakken! Vanaf dat moment rijden we weer gestaag verder, na overleg wat slim is.

Pauline haar tekst welke zij kreeg van de Hongaarse meiden en jongens past precies:

Psalm 143:8
Show me the way I should go, for to You I lift up my soul.

De weg naar huis lijkt nog heel ver weg. We krijgen een beste honger (ja pap, net als in Afrika) en gaan we nou eerst rijden of eten? Joel oppert teleportatie, mij lijkt de Opname geen slechte timing.
Het Brood des Levens lijkt het enige dat onze honger kan stillen.
We gaan op zoek naar de eerste, de beste Macdonalds.

Wij hoeven ons geen zorgen te maken. Wij geloven namelijk in een onfeilbare God die ons zal doen leven:

Habakuk 2:4
The righteous shall live by his faith.

Bedankt dat je met ons meeging, voor ons gebeden hebt en ons in je gedachten hebt bewaard.

Tjadoosjes, Lajos and sons:
Untill next year! We will definitely stay in touch. We'll miss you.

Met alle plezier en zegening,

Namens de groep,

• 20 Juli 2015 - 09:32

Ria:

Mooi slot!

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013