Een nieuw begin, dezelfde kans - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Tom Harten - WaarBenJij.nu Een nieuw begin, dezelfde kans - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Tom Harten - WaarBenJij.nu

Een nieuw begin, dezelfde kans

Door: Tom van Harten

Blijf op de hoogte en volg Tom

17 Juli 2014 | Nederland, Mijdrecht

Vanaf vanavond 01:00 zullen wij met drie busjes opnieuw vertrekken richting Roemenië.
Dit doen wij in twee dagen.
Eenmaal aangekomen hebben wij tot volgende week vrijdag om te laten zien wie God is om vervolgens de reis dan weer naar Nederland terug te maken.
Wij verzamelen vanavond om 00:30 op het parkeerterrein bij de Meijert. Een mooie plek om te beginnen: een partycentrum aan het begin van onze reis!
Kom ons uitzwaaien!

Ik zal zodra er internet is de blog posten met foto’s.
Anton van der Laan zal samen met mij de reis vastleggen.
Hij gaat over de bouwgroep vertellen in de komende blogs.

Dit wilde ik even kwijt voordat wij gaan, ik ben bezig met mijzelf te veranderen. Dit wordt een grote klus. Maar een klus die zeker haalbaar is. Ik gooi het ook in het licht zodat de mensen om mij heen mij eraan kunnen herinneren. Daarom het stukje hieronder:

Ik ben erg passief geweest. De ene keer meer dan de andere keer. Dit vloeide voort uit mijn poging om mijzelf te beschermen tegen nieuwe en oude pijn.
Ik wil daarmee ook mijn excuses aanbieden aan de groep en iedereen die meewerkt aan dit project. Ik heb mij niet volledig ingezet, beter gezegd tegen minimaal aan.
Dat wordt voor mij me dubbel hard zetten tijdens de reis.

Deze passieve houding heeft mijn relatie ook kapot gemaakt. Ik was zo bezig met mijzelf dat ik niet zag dat er een wonder naast mij stond die mij kon ondersteunen in alles.
Vanaf afgelopen dinsdag bid ik elke dag om 22:22 voor minder pijn en meer liefde en troost voor haar, maar ook voor mij. Ik ben namelijk ook belangrijk. Een van de grootste leugens die mij deden verstoppen de laatste vijftien jaar. En mij zeer egoïstisch maakte. Net als dat ik niet huil of kan huilen. Die leugen is ook verbroken!
Ik kies deze precieze tijd vanwege haar berichten om 22:22: 'doe een wens^^'. Ik wens niet meer, maar ik bid.
Mocht je dit lezen en bij jezelf denken dat jij je partner te weinig aandacht geeft of dat degene maar door blijft gaan over 1 ding (of meerdere), een stemmetje in je hoofd hoort die zegt ‘Doe iets! Zit niet stil!’ laat dit bericht je dan triggeren om te gaan communiceren met je ‘other-half’.
Blus het brandje!
Bij mij is het nu een verzengende hitte die alles mee wilt nemen in zijn ondergang. Door te bidden gooi ik bekertjes water op dit paasvuur. Bid met me mee om 22:22. Doe het anders voor jezelf! Geef je te weinig tijd aan God? 22:22! Elke dag. Zet een wekker. Net als ik.
In Roemenië zal ik om 23:22 bidden, want het daar is het een uur later.

Verder zal ik het hier niet meer hebben over mijn situatie, maar over die van de groep. Iedereen is zeer enthousiast en nu het bijna zover is zal de tijd niet meer (chrono)logisch verlopen. Zodra je stil gaat de tijd te langzaam en wens je dat het sneller zou gaan. Zodra je bezig bent ben je bang dat je tijd tekort komt. Maar de meeste van ons zijn ervaren veteranen in de reis om God naar de mensen te brengen die Hem nodig hebben!

Onze groep is trouwens gedeeltelijk van samenstelling veranderd.
Nick Ros, Moniek Bijl, Erik Spiering, Ton Brans en Tineke Bijl laten wij dit jaar thuis helaas! Zij konden jammer genoeg niet.

De leden van the league of extraordinary gentleman and women van dit jaar:
Ruben Visser, Laure Slegt, Joeri Roodenburg, Anton van der Laan, Jeroen Rademakers, Leo en Ditha van Oudenallen, Henriette Colijn, Paul Mulder, Koen Groenendijk, Francisca de Ruiter, Tom van Harten, Anne Visser, Koen Groenendijk en Jarno Colijn.

Joel Roodenburg, Niels van Oudenallen, Esther Zijl, Emmeria van Diepen en Pauline Mulder zijn onze nieuwe aanwinsten!

Als ik iemand ben vergeten, laat het me weten. Niemand mag namelijk vergeten worden.

Daarom gaan wij ook naar Roemenië.

Je mag ons uiteraard geluk wensen, dat stellen wij zeer op prijs.
Maar wens ons liever geen geluk, maar bidt voor wijsheid, kracht, liefde en verandering.

De komende tien dagen de uwe,
Samen met Anton van der Laan,

Tom van Harten (FB: Tom de Bom)

  • 17 Juli 2014 - 14:30

    Winnie:

    Lieve lieve Tom,
    Bedankt voor je openhartig relaas..doet mij ook goed.. we kennen waarschijnlijk allemaal wel zo'n periode.. God houdt je vast!.. wees daarvan overtuigd! En Hij buigt alles ten goede voor jou!

    Je bent JARNO vergeten..notabene een ouwetje..
    Tot vanavond..ik wil zeker weten dat jullie opgehoepeld zijn..:)

  • 17 Juli 2014 - 14:30

    Winnie:

    Lieve lieve Tom,
    Bedankt voor je openhartig relaas..doet mij ook goed.. we kennen waarschijnlijk allemaal wel zo'n periode.. God houdt je vast!.. wees daarvan overtuigd! En Hij buigt alles ten goede voor jou!

    Je bent JARNO vergeten..notabene een ouwetje..
    Tot vanavond..ik wil zeker weten dat jullie opgehoepeld zijn..:)

  • 17 Juli 2014 - 14:34

    Tom Van Harten:

    Dank je wel Winnie!
    Jarno, sorry man, je staat erin en als laatste, want je bent zeker niet de least!

    Tom

  • 17 Juli 2014 - 17:19

    Dik Brouwer:

    Beste reisgenoten.

    Op weg gaan / maar nu/ naar/ een btje bekend land/ Roemenië.
    Ik vind jullie TOP, alle deelnemers aan dit verweg-gebeuren.
    Er gaat dan misschien geen wolkkolom voor jullie uit !
    Toch mag iedereen weten dat de grote LEIDER voor jullie uit gaat.
    Keep it cool. Keep trust.

    Dik.

  • 17 Juli 2014 - 22:47

    Frank & Eline:

    Wij gaan het blog zeker volgen!!! Goede reis en dat iedereen een zegen mag zijn voor de Roemeense bevolking en elkaar! Helaas 22:22 uur is deze avond de klok al gepasseerd, maar we noemen jullie in onze gebeden.

  • 17 Juli 2014 - 22:48

    Ria Van Harten:

    Lieve allemaal, lieve Tom,
    Heel veel zegen, een veilige reis, een fijne tijd en veel plezier gewenst!!! Liefs, Ria

  • 18 Juli 2014 - 01:03

    Wessel:

    Beste lieve mooie mensen, ik wens jullie allemaal een goede en gezegende tijd toe in Roemenië, jullie gaan daar goed en prachtig werk leveren. Maak er een top tijd van! Groetjes Wessel #liefzijn ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 27189

Voorgaande reizen:

18 Juli 2019 - 29 Juli 2019

Roemenie 2019

19 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Roemenie 2018!

20 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Leef-Elet Roemeniëreis 2017

13 Augustus 2016 - 18 Augustus 2016

Roemenie 2016

09 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Zomerweek Roemenie 2015!!

17 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Zomerweek Roemenie 2014

08 Juli 2013 - 30 Juli 2013

ZOMERWEEK ROEMENIË

Landen bezocht: