Niet alles loopt gesmeerd, wel gezegend - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Tom Harten - WaarBenJij.nu Niet alles loopt gesmeerd, wel gezegend - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Tom Harten - WaarBenJij.nu

Niet alles loopt gesmeerd, wel gezegend

Door: Kim, Tom en Anton

Blijf op de hoogte en volg Tom

30 Juli 2017 | Duitsland, Regensburg

Vanochtend om 05:30 ging de wekker al, omdat we vandaag een heel eind moesten rijden. We hadden om 06:00 ontbijt en namen daarna afscheid van Abigail, Salome en hun ouders. De rit was erg warm, maar erg gezellig. We hadden pech onderweg met één van de auto's, dus nadat dat een beetje was opgelost gingen we met het grootste deel van de groep verder in de partybus. We kwamen om 23:00 uur aan in een onwijs mooi hotel waar we nu lekker mogen uitrusten!

Anton in Alsónémedi
Paul, Ron, Rick en ik blijven achter terwijl de rest van de groep verder rijdt. De ANWB vertelt ons dat er een vervangende auto geregeld gaat worden en het duurt zes tot acht uur voordat deze bij ons is. Prima, dan wachten we even. Wij vermaken ons wel. Beetje praten, Paul die grapjes maakt. Komt helemaal goed. Een aantal uur later hebben we nog niks gehoord en besluiten we om opnieuw te bellen. We krijgen te horen dat het bedrijf dat de auto moet leveren een achterstand heeft. Kennelijk duurt het nog steeds zes tot acht uur, maar er wordt zo snel mogelijk contact met ons opgenomen wanneer er meer bekend is. We nemen contact op met van der Laan autoverhuur en zij gaan er ook achteraan.

Het personeel van de garage besteld een aantal pizza's voor ons. Lekker! En nog goedkoop ook. Na de pizza's bel ik opnieuw en vraag dit keer om het telefoonnummer van het autobedrijf. Daar word ik heel goed geholpen, maar er was nog geeneens een reservering door de ANWB geplaatst. We zijn onderhand ruim zes uur verder! Weer bellen dan maar. We krijgen te horen dat het nog wel tot morgen gaat duren en dat we maar een hotel moeten opzoeken. Op kosten van de ANWB natuurlijk. Even later worden we teruggebeld en er is een auto geregeld! Komt morgenochtend aan. Enige probleem is, het hotel waar we zijn beland zit helemaal vol. Net als alle andere hotels in Boedapest. Ron vraagt aan het personeel of ze kunnen kijken of er toevallig nog een hotel is met plek voor vier. Ondertussen belt de ANWB om te vragen of we een kamer hebben gevonden en zij helpen mee door online te zoeken naar een hotel.

Nog steeds niks, maar gelukkig hebben we waarschijnlijk de aardigste hoteleigenaren in heel Boedapest getroffen. Ze hebben nog wel wat ruimte over, eigenlijk een (grote) fietsenstalling, waar zelfs een badkamer is. Er worden wat matrassen en dekens voor ons neergelegd. Kunnen we tenminste ergens slapen. De volgende ochtend worden we gebeld. De auto zal er met 20 minuten zijn. En jawel hoor, even later is de auto er. Volvo v60, luxe hoor. Nog even met de hoteleigenaren op de foto, bedanken en gedag zeggen. Le Rose Hotel in Boedapest. Zeker een aanrader! En dan kunnen we eindelijk naar huis. Nog maar 1400 kilometer.

Tags: leef , elet, roemenie, 2017

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013