Serieus zijn en spelletjes - Reisverslag uit Budapest VIII. kerület, Hongarije van Tom Harten - WaarBenJij.nu Serieus zijn en spelletjes - Reisverslag uit Budapest VIII. kerület, Hongarije van Tom Harten - WaarBenJij.nu

Serieus zijn en spelletjes

Blijf op de hoogte en volg Tom

19 Juli 2014 | Hongarije, Budapest VIII. kerület

Aangekomen in Boedapest bij het hostel waar wij vorig jaar ook verbleven. Iedereen is moe en gebroken van de reis, maar wel tevreden en opgewekt. Auto's zijn nu eenmaal geen slaapplekken. Daarom rijden we er ook in en slapen we in bedden.
De bedden hier zijn flintstonesbedden deluxe. het is erg warm, maar wij zij gezegend en tevreden met wat we ontvangen.
Vanochtend reden wij dus verder richting Oostenrijk. Om de zoveel uur wisselden we van chauffeur en hadden we plas- en beweegpauzes. Hoewel de een slaapt tijdens de reis of rust en de ander, waaronder ik, vooral bezig is zich te vermaken in de bus.
Laure, Pauline (chauffeuse) en ik speelden autoreisspelletjes om de tijd te doden. Maar de reis duurde lang en de spelletjes rekten we uit tot we niet meer konden. En we hebben gelachen om de nieuwe inzichten die we verkregen:
Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is gebroken plasgeel-wit.
Dierenspel: de letter 'l' viel vaak en hierdoor krijg je nieuwe diersoorten.
Zo kreeg de luiaard een broertje: het lanterfantertje. Naaktslak en naakte mol zijn dieren, maar naakte andere dieren niet... Laure.
Pauline is best goed in die spelletjes en wint ze ook. Door goede competitie worden we beter, toch?
Wat er in de andere bussen gebeurt weet ik niet. Wij hebben stug doorgereden en hebben elkaar kort gesproken elke pauze om vervolgens weer verder te rijden. Wij zijn namelijk doelgericht! Wij hebben een doel voor ogen en dat is verandering. Door inzet zitten wij in flow en gaat het zeer voorspoedig!
Bedankt voor het gebed!
Ik mocht vanaf de laatste stop naar de grens van Oostenrijk naar Hongarije rijden. Helaas kwamen we bij de grensovergang in een grote file te staan door grote drukte en ongelukken die gebeurt waren.
Na Hongarije ingereden te zijn nam Henriëtte het stuur over en ben ik in slaap gevallen.
We moesten als eerste bus van de drie opeens abrupt stoppen door auto's voor ons en Paul in de derde bus had het inzicht om toch een deel door te rijden zodat de auto's achter hem niet op hem klapten! De auto achter hem had wel een flinke botsing!
Er wordt voor ons gezorgd. Wij zijn veilig en zonder schade (bussen ook). Wij hebben de Beschermer.
Ik sliep dus en morgen hoop ik hier meer over te kunnen vertellen. Als ik het goed begrepen heb weet Anne meer, maar die ligt te maffen, net als de rest.

Hier in Boedapest avond gegeten en Paul begint meteen al goed. Hij bestelt zonder schroom in het Nederlands.

Chapeau voor de bestuurders en hun toewijding! Ondanks weinig slaap zetten ze door en brengen zij ons naar Roemenië. Leo, Ditha, Henriëtte, Pauline, Paul en Jeroen!

Er zijn genoeg redenen om bij deze groep te willen horen. Ik kan er wel 400 noemen. Wat een team! Wat een samenwerking! En wat een Leider!

Morgenochtend weer om 07:00 vertrekken. Wij gaan dan beginnen aan de laatste loodjes van onze reis richting Roemenië.

Tot morgen,

Namens de groep,

Tom van Harten

• 19 Juli 2014 - 07:52

Dik Brouwer:

lieve luitjes,
    het vertrek lijkt al weer mijlen ver weg te zijn. Klopt ook wel. 1500 km. Mijdrecht-Budapest.
    Zaterdag door via via naar "eindbestemming" Sancraiu in Roemenie (Oradea-Cluj Napocka)
    Eindbestemming. Klinkt fatalistisch. Maar is eigenlijk op de nieuwe hemel en nieuw aarde.
    Jullie gaan er voor om, ook in Romania, zoveel mogelijk mensen, groot en klein, te vertellen.
    Te vertellen hoeveel rijker je kan zijn met "Jezus" in je leven toe te laten. Succes daarbij.
    Geniet van (bijna) alles ! We hebben voor het vertrek in Mijdrecht gebeden voor bescherming.
    Niet tot de Hongaarse grens alleen. Maar voor het gehele gebeuren van reizen en zijn.
    Ik zelf vertrek maandagmorgen en hoop D.V. dinsdagmiddag in Sancraiu "langs te komen".
    Tot dan. Oja. Een gebed lijkt verhoord te worden. Jullie gaan in Roemenie nederlandse
    weersomstandigheden meemaken van 25-30 graden met elke dag een buitje voor de stof.
    ik kijk met veel belangstelling en verwachting uit naar meer nieuws uit de Elet-groep.

• 19 Juli 2014 - 11:18

Marieke Cats:

Fijn dat het allemaal zo voorspoedig ging Gelukkig zonder ongelukken.Veel succes met de laatste loodjes.En Tom, wen er maar aan want Pauline is heel erg goed in spelletjes winnen! We blijven jullie stap voor stap volgen en bidden jullie een heel goede en gezegende tijd toe. Rob en Marieke Cats.

• 19 Juli 2014 - 12:28

Bud:

ik lees je verslag steeds met veel plezier! bedankt! Een behouden reis verder, en de groeten aan allen,
    Bud

• 19 Juli 2014 - 19:22

Tom Van Harten:

Wij hebben internet in het pension en zijn ook goed aangekomen!

• 19 Juli 2014 - 21:12

Winnie:

Fijn, dat jullie goed aangekomen zijn!
    Maar ook fijn dat jullie internet hebben in het pension! Dat is al een verrassing, toch.. ?
    Ik heb je verslag ook met interesse gelezen, Tom. Vanmorgen al meteen..ik was erg nieuwsgierig...
    Gedragen jullie je allemaal een beetje?
    Een fijne avond nog en liefs voor jullie allemaal!

• 19 Juli 2014 - 22:25

Frank & Eline:

Wat een reis, een reis met een geweldig doel! Hopelijk morgen allemaal uitgerust aan de laatste kilometers beginnen. Steeds in onze gedachten en in onze gebeden, zo ook morgen in de dienst. Wij kijken al uit naar het volgende verslag!

• 19 Juli 2014 - 23:10

Cox Samsom:

Ga jullie zeker volgen
    Lieve ditha en Leo en andere toppers heel veel succes
    bij alles wat jullie gaan doen.

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013