Hangjongeren - Reisverslag uit Sâncraiu, Roemenië van Tom Harten - WaarBenJij.nu Hangjongeren - Reisverslag uit Sâncraiu, Roemenië van Tom Harten - WaarBenJij.nu

Hangjongeren

Door: Tirza en Rick

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 Juli 2019 | Roemenië, Sâncraiu

Tirza:
Vandaag stond een dag met de Roma tieners op de agenda. Tom en ik waren verantwoordelijk voor het plannen hiervan. Vanmorgen voelde ik mij nog niet helemaal op mijn gemak met wat we hadden bedacht, dus ik zag er lichtelijk tegen op. We hebben dus maar gebeden dat alles goed zou gaan en de boodschap overgebracht zou worden en ik heb het in Gods handen kunnen leggen.

Toen we bij het verzamelpunt aankwamen stonden de tieners al vol enthousiasme te wachten en straalden bij onze aankomst. We werden weer ontvangen met knuffels en kusjes, maar nog steeds was ik erg zenuwachtig. We zouden naar een open veld rijden waar we wat zouden eten en drinken en een korte bijbelstudie gingen houden, met een bijpassend actief spel. Onderweg moesten we wel een extra keer stoppen, want er werden een paar tieners misselijk van het rijden. Maar als ze eenmaal weer in hun bus zaten werd er vrolijk gezwaaid en geklierd. Pastor Lajos zou een veld uitkiezen om te stoppen en wat zijn we daar dankbaar voor, want het was een schitterende plek met uitzicht over de hele stad Cluj. Op dat moment ervaarde ik een soort rust. Ik voelde me goed en was klaar om de bijbelstudie te geven. We splitsten de jongens van de meiden en gingen rustig praten over wat normaal en bijzonder voor hen is, wat voor kwaliteiten ze bezitten en over bijbelfiguren zoals Simson, Ruth, Boaz en Ester. We wilden ze inspireren met de boodschap dat normale mensen bijzondere dingen kunnen bereiken door God en door hun eigen kwaliteiten. Het was een ontspannen en gezellig gesprek en hoewel de aandachstboog kort was, weet ik zeker dat er weer nieuwe zaadjes zijn gepland en verzorgd. Hierna hebben we veel lol gemaakt met een sportief spel en zijn we doorgereden naar het klimpark, waar we de rest van de middag zouden gaan hangen, springen en balanceren tussen de bomen. Ik vond het een bijzondere dag en heb weer mogen ontdekken hoe trouw onze God is en wat er mogelijk is als je in Hem vertrouwt!

En prijs de heer voor het prachtige weer, dit willen we volgend jaar nog een keer!

Rick:
Met de tieners uit de roma wijk zijn we naar het adrenalin adventure park gegaan. Een klim-en-klouter paradijs waar ze helemaal los konden gaan. Er waren hier verschillende niveau’s van moeilijkheid en natuurlijk voelden een select aantal malloten zich geroepen om de moeilijkste uit te proberen. Er is zelden zoveel moeite gedaan voor een likje als voor deze. Achteraf was iedereen bekaf en waren we dolgelukkig om weer in onze busjes te zitten. De meerdere kots incidenten namen we daarmee wel voor lief. We reden daarna door naar Lajos waar torens van pizza op onze hongerige buikjes zaten te wachten waar we waardig van gesmikkeld hebben. Later bij de kerk hebben we de tieners boekenleggers gegeven als afscheidscadeau, waar ze erg blij mee leken. In de avond vierde we de verjaardag van Joanne met een heerlijke taart en een aantal liedjes.

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013