Een toffe dag! - Reisverslag uit Sâncraiu, Roemenië van Tom Harten - WaarBenJij.nu Een toffe dag! - Reisverslag uit Sâncraiu, Roemenië van Tom Harten - WaarBenJij.nu

Een toffe dag!

Door: Jet, Rick, Tirza en Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 Juli 2018 | Roemenië, Sâncraiu

Jet
Vandaag was de 2e dag van het kinderwerk en het was weer een groot succes. Iedereen was vanochtend nog een beetje moe, maar zodra de eerste kinderen (een uur te vroeg) weer vrolijk aan kwamen rennen was iedereen meteen wakker en was het weer een groot feest. Veel kinderen die er gisteren waren hadden hun vriendjes, vriendinnetjes en broertjes en zusjes meegenomen, dus het was een stuk drukker dan gisteren. Het waren er wel 33! (18 gisteren). Dit was erg leuk, want: 'Hoe meer zielen, hoe meer vreugd' (en chaos, maar vooral vreugd)
Vandaag hebben de Roemenen het over het verhaal van Zacheus verteld, hierna hebben we weer net als gisteren geknutseld en spelletjes gedaan.
Ik vind het jammer dat de kinderochtenden nu al over zijn, want ik had de kinderen graag nog veel meer plezier gegunt en ga die blije gezichtjes missen! Gelukkig zien we ze vrijdag nog bij de afsluiting.
Morgen gaan we op weg naar het kamp met 15 pubers. Ik vind het spannend, maar heb er vooral veel zin in!

Tom
Samen met Rob ben ik nog even langs Krisztina geweest. Elk jaar vind ik dit weer een uitdaging, want hoe is haar dag tot dat moment en wat kan ik geven... Ze is lichamelijke n verstandelijk uitgedaagd. Voor mijn gevoel kom ik even, maak ik haar blij en ga ik weer weg. Misschien is dit wel wat ik haar mag geven! Een stukje blijdschap! Dat is gelukt.
‘s Avonds mocht ik na de kerkdienst de Törökzusjes naar huis brengen.
Wat een toffe dag!

Tirza
Toppunt van de dag: Uit eten met het hele team op een mooie locatie buiten, en ze hadden zelfs dekentjes voor de koukleumpjes onder ons! Vond ik super gezellig.

Vandaag is de vrouwenactiviteit doorgegaan! Woopwoop zeiden Irma en Henriette.
Waarschijnlijk komen zij morgen met een mooi verhaal. Het klonk ons in ieder geval mooi in de oren!

Een toffe avond gewenst!

• 25 Juli 2018 - 06:35

Ria:

Mooi Tom! Ik ben ontroerd...

• 25 Juli 2018 - 10:06

Marjolein:

wat mooi dat duetje....heel ontroerend

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013