Bow Wow Wow Yippie Yo Yippie Yay! - Reisverslag uit Szolnok, Hongarije van Tom Harten - WaarBenJij.nu Bow Wow Wow Yippie Yo Yippie Yay! - Reisverslag uit Szolnok, Hongarije van Tom Harten - WaarBenJij.nu

Bow Wow Wow Yippie Yo Yippie Yay!

Door: Tom, Annego en Kim

Blijf op de hoogte en volg Tom

22 Juli 2017 | Hongarije, Szolnok

Kim en Annego
Gisteren vertrokken we om ongeveer 20.30 uur met een groep richting Hongarije, dat zou onze overnachting worden op de weg naar Roemenië. We zaten in twee bussen, in de ene bus zaten vier personen (meditatiebus) en in de andere bus zaten er acht (partybus).
Wij zaten in de bus met vier personen, dus wij hadden allebei een hele rij voor onszelf zodat we lekker languit konden slapen en dat hebben we ook gedaan. Om 03.00 uur 's nachts stonden we in de file en er kwam geen beweging in, dus we gingen allemaal even op de snelheidstrook staan. Na een uur gingen we ervoor bidden en gingen we vol hoop in de auto zitten (Tirza en Jet waren naar onze auto verplaatst, omdat zij ook maar eens wilden slapen) en toen konden we binnen een minuut ongeveer vertrekken. Thanks to God.
De volgende ochtend hadden we weer een paar stops en begonnen we te merken dat er geen airco in de bus zat waar wij zaten, dus wij hadden geruild met Niels en Rick zodat wij in de aircobus zaten. De rest van de tijd hebben we nog een paar keer in de file gestaan, maar we hebben vooral genoten van de airco en we hebben nog even heerlijk kunnen pitten voor als je dat die nacht nog niet genoeg had gedaan.
Het mooie was dat we weer vast kwamen te staan, na ja mooi... We gingen weer bidden. Er kwam namelijk geen beweging in. Maar helaas ondanks geloof bewoog de file niet deze keer.
Gelukkig! We stonden naast een afslag die ons gelijk verder hielp in de goede richting, ZONDER stilstaande auto's. Je krijgt wat je nodig hebt, niet waar je om vraagt.
Om ongeveer 19:15 uur (dus na 22,5 uur) kwamen we aan in Szolnok, een leuk stadje in Hongarije.
We zijn onze hotelkamers op gaan zoeken en daarna meteen uit eten gegaan in een Italiaans restaurant.
We hebben genoten. Het was heerlijk na zo een lange reis. Nu zijn we terug in het heden en zijn we ons aan het klaarmaken om heerlijk te gaan slapen, dit keer fatsoenlijk in een bed. Welterusten!

Tom m.m.v. Paul
De eerste dag rijden, de eerste dag slechte grappen:
We passeren zoveel bruggen,
dat we er aan onder gaan.
We hebben een grote afstand te overbruggen.
Er gaat een groep jonge mensen mee. Eigenlijk een soort brugpiepers die aan het begin gaan staan van hun ontwikkeling.
Misschien gaan de grappen al gelijk een brug te ver. We gaan het meemaken.
Wij bouwen bruggen. De materialen komen, de moed is er al, het resultaat is al verzorgd.

Zoals u kunt lezen zal de overlevering van onze reis door verschillende groepsleden worden vastgelegd.
Prachtig hoe meer nieuwe mensen meerdere taken oppakken. God verzorgt resultaat. Mensen bouwen.

Hadden we al gezegd dat wij de Bijbelvakantieweek niet meer organiseren, maar dat de lokale jeugd het oppakt. Maandag de start. Lees dan meer over de bouw en het kinderwerk!
En dat, zoals u boven kunt lezen, de Nederlandse lokale jeugd dit jaar voor het eerst mee gaat?
De jeugd is de toekomst.
Op naar komende week; op naar het kinderwerk!

Anton zal vertellen over de bouw en misschien als er ruimte is: zijn nieuwe passie voor Hiphop. Anton. Is. Hiphop.

Bow Wow Wow Yippie Yo Yippie Yay!

Zie foto:
Jong en lui. Laurens lui. Jongeren jong. Bus 1.
Laurens, wat top dat je mee gaat! Echt een dappere busslissing van je!
Je past er goed bij en je gaat het meemaken!

Met nieuwkomers: Jet, Tirza, Rick, Niels, Kim en Dean.
En oudere bekenden:
Annego, Henriette, Paul, Leo, Dick, Tom, Anton en later ook Ditha!
En de helden: Ron en Laurens!

Tom, Paul, Annego en Kim

P.s. Dean, net wakker in een lege bus:
Is dit een snelwegdorp?
Nee, dit is een benzinestation.

• 22 Juli 2017 - 08:55

Pauline:

Leuk om dit vast mee te lezen en de sfeer zit er al weer goed in. Een fijne tijd en goede reis. Pauline

• 22 Juli 2017 - 09:18

Ria:

Heel leuk om jullie zo te volgen! Leuk geschreven! Veel plezier samen en goede reis verder.
    Ria

• 22 Juli 2017 - 11:53

Ellen Hoogendoorn:

Leuk verslag, ga zo door meiden...en jongens, leuk om het van verschillende mensen te lezen. Goede reis verder! Groet, Ellen

• 22 Juli 2017 - 14:01

Emmeria:

Leuk verslag! Ik zou zeggen, ga er mee door! We zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen!

• 22 Juli 2017 - 18:29

Tom Van Harten:

Wij zijn veilig aangekomen! Zie voor het verhaal de blog van vanavond! Meestal is de dagelijkse blog op zijn laatst rond 02:00 uur Nederlandse tijd te lezen! We houden jullie op de hoogte!

Tags: Roemenie, 2017, leef, elet

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013