Gescheiden wegen, maar samen op weg - Reisverslag uit Ringenberg, Duitsland van Tom Harten - WaarBenJij.nu Gescheiden wegen, maar samen op weg - Reisverslag uit Ringenberg, Duitsland van Tom Harten - WaarBenJij.nu

Gescheiden wegen, maar samen op weg

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 Juli 2014 | Duitsland, Ringenberg

Gisteravond kregen we deja vu-achtig gevoel. Antons tas plakte namelijk terwijl hij deze uit de achterklep haalde.
Vorig jaar liep alles gesmeerd en zo begonnen de gelikte grappen, vanwege lekkende olie. Die was namelijk omgevallen toen. Die zat nu in zakken.
De honing waar het nu omgaat, zat niet in zakken. Het zal wel meevallen, maar dit gaan wij wel aangeven bij de Honingraad. Ik kan er met m'n hoofd niet bij.
Met dit zoethoudertje in het achterhoofd verloopt de terugreis toch bitterzoet.
K-leef me uit in de partybus. Net als de anderen in deze rijdende gekte.

Vandaag rijden wij dus terug naar Nederland. Alles is geregeld, daarom staat deze blog vol met onze belevingen in de partybus.

De naamborden in Duitsland lenen zich uitstekend voor de inmiddels bekende humor.
Het is een nieuwe tied, tied voor t nieuwe Biebelried.
We weten niet hoelang het nog rieden is, we kunnen alleen maar Giessen.
Overduidelijk is het Erlangen van de groep om door te rieden.

Door een miscommunicatie met de rijdie-talkies checken we extra of de boodschap goed overkomt.
Gingen we namelijk nou wel of niet om 11:15 uur even een koffiepauze houden?? Of was dit niet duidelijk overgekomen?
Als het wat Slegt gaat kunnen de gemoederen Lau oplopen.
Maar wij zijn een hechte groep met een Leider die nog supergehechtiger aan ons is dan wij ons kunnen voorstellen! Dus dit probleem was zo van de weg geveegd.

De partybus probeerde nog een paar keer te partyen. Maar de partybus is nu uitgepartiet. De reis is namelijk voorbij en wij gaan ons gewone leven weer in...

Hoewel bij het schrijven van dit laatste verslag iedereen weer ontwaakt...

Ik bid dat wij de geleerde lessen meenemen in ons drukke leven en deze gebruiken tot het goede en dat wij door kunnen geven wat wij ontvangen hebben!

Dank je wel dat je mee ging op deze wederom bijzondere reis en wees gezegend op je pad! Bedankt voor alle gebeden! We hebben ze uit zien komen!

Team, wat waren jullie gek, gezellig, serieus, doortastend, veerkrachtig, gelovend, ontroerend en zoveel meer!

Paul en Pauline
Francisca
Joeri
Joel
Esther

Dank jullie wel! Een voor een onmisbaar in dit avontuur!
Ga met God en je bent niet zonder ons. Je bent niet alleen en we hebben altijd volgend jaar nog!

Boem! Dat was het dan.
Bedankt voor alle complimenten en bemoedigingen en gebeden!
Ik schreef met liefde en zo te horen was het te lezen.
Namens mijzelf en mijn lieftallige, (nu nog) langharige assistente,

Tot volgend jaar!

Tom 'de Bom' van Harten
Anton 'Baard' van der Laan

P.s.
Over dat langharige! Als wij 2000 euro inzamelen dan gaat Antons haar eraf! Het haar gaat dan naar Stichting Haarwensen. Geef en Anton zal geven wat hem zo dierbaar is.

• 27 Juli 2014 - 16:37

Richard:

en waar gaat de 2000,- heen?

• 27 Juli 2014 - 16:48

Wing:

Houd het hoofd maar koel..ik begrijp dat jullie nu zo klef(ferig) zijn en zo zoet.. dat de bijtjes zo op jullie afzoen/men..
    Goede reis..nog effe volhouden..

• 27 Juli 2014 - 17:32

Henriëtte Colijn :

Ja, dat was het dan, allemaal bedankt voor jullie inzet, we hebben met elkaar een gezegende tijd gehad, onze God aan het werk gezien onder ons!
    Het was weer Super, en vorig jaar overtroffen, bedankt!

• 27 Juli 2014 - 19:57

Frank & Eline :

Wat fijn dat jullie thuis zijn, dankbaar!
    Stichting Haarwensen is zeker een goed doel en als voor die €2000 in die richting wilt blijven, zou Villa Joep (fonds tegen Neuroblastoom kinderkanker) hier heel blij mee wezen. Echter jullie hebben vast al een hele mooie andere bestemming.

• 27 Juli 2014 - 23:54

Ben:

Ze gaan volgend jaar weer. Met het vliegtuig, zodat ze nóg meer tijd aan het project kunnen besteden..! ;) (tenminste.... daar hoop ik als stuurlui aan de wal een beetje op)

Al zóuden ze dat doen.... meer dagen = meer helpen = meer geld nodig. Dan is €2000,- een mooi startkapitaal.

Zoals ze bij de bloedbank altijd zeggen..... wat in het vat zit verzuurt niet.

• 28 Juli 2014 - 09:36

Ps :

Sorry die 2000 is voor roemenie volgend jaar..
    En de autos worden nu van zelf gewassen, slang rollen we niet meer uit.
    Het mooiste zou zijn even droog voor het wassen en dan weer regen voor het afspoelen..
    Maar wij kunnen het niet regelen en God wel..en dat hebben we gezien in ons buurland.
    Dankbaar hiervoor en ook dat we heel thuis zijn gekomen, denkend bij het ongeluk om ons heen onderweg.
    God is goed, en ook wil ik H bedanken, zij is de spil in deze groep en het was geweldig bedankt En
    Een Ieder Uit deze groep ..... bedankt
    Jullie Paulus.

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013