op vleugelen van arenden - Reisverslag uit Hainsacker, Duitsland van Tom Harten - WaarBenJij.nu op vleugelen van arenden - Reisverslag uit Hainsacker, Duitsland van Tom Harten - WaarBenJij.nu

op vleugelen van arenden

Blijf op de hoogte en volg Tom

26 Juli 2014 | Duitsland, Hainsacker

Vanochtend om 07:30 zijn wij vertrokken vanuit Sancraiu.
Het afscheid was zwaar zoals verwacht. Maar zoals vorig jaar de gedachte nog niet 100% zeker was dat iedereen weer terug zou (willen/kunnen) komen, was nu de gedachte dat we elkaar los moeten laten en moeten vooruit zien naar het volgende jaar.
Na via een rijtje afscheid te hebben genomen met tranen in onze ogen (een aantal) en in het hart (allemaal) hebben wij samen gebeden in een kringgebed. Door samen met God op weg te gaan is er geen verlies. Zo voelt het wel, maar God houdt zich aan Zijn belofte om altijd bij ons te zijn en onze gebeden te verhoren. Samen met Hem hebben wij deze wonderschone mensen ontmoet en Hij zal ons bij hen houden. Door Hem zijn wij broeders en zusters en zullen wij elkaar wéér zien!

Wij hebben allemaal een rugzak of tasje met spullen voor een nacht mee, zodat we morgen meteen weg kunnen en niet alles wéér in hoeven te laden.

In de bussen wordt er direct slaap ingehaald, rust genomen, vooruitgedacht en herinneringen opgeslagen.
Ikzelf heb, met uitzondering van elke stop, continu geslapen van 07:45-12:45 uur. Even inhalen. Anderen denken er ook zo over.

De een na laatste stop voor Boedapest eten wij nog een keer gezellig met zijn allen. Bij de laatste stop nemen wij afscheid van Leo en Ditha, zij gaan door op hun eigen weg, het begin van hun vakantie in die streken.
Bij de stops missen wij hen wel, in stilte. Wat hebben wij veel aan hen gehad en veel kunnen lachen!

In de middag wordt er een-op-een van plaats gewisseld met de overgebleven bussen. Francisca voelde zich niet zo lekker en ruilt met Koen.

De gekleurde bus is een soort partybus, op een nette volwassen manier natuurlijk, en als je je niet lekker voelt dan kan je beter je plek zoeken in de meditatiebus, de grijze bus.
Wij bidden voor haar en zij voelt zich kort erna al weer veel beter. Zij eet 's avonds zelfs mee!

In deze meditatiebus kan je slapen, kaarten (pesten, shithead; echt spel), eigen muziek luisteren en opbouwende gesprekken voeren. Op de achtergrond klinkt Elly en Rikkert of Katie Melua. Lekker ontspannend.

Bij het avondeten ruil ik met Koen, er is namelijk geen stil moment in de partybus.
Met het avondeten hebben wij diner in een wegrestaurant. Zo fijn om, na als dat snoep en droge brood met worst, een goede stevige maaltijd naar binnen te kunnen werken!

We houden onszelf bezig in de partybus door bij elke brug BRUG te roepen en bij elke hoogspanningskabel HOOGSPANNING te roepen. Dit wordt eerst ingeleid door OOOOOOOOOO...
Ideetje van...
We zingen ondertussen hard mee met de popmuziek en hebben veel lol. Lekker de energie eruit.
Met alle nummers doen wij gezellig mee, waaronder 'show me love'.
De slechte grappen zijn niet aan te slepen zoals elke dag het geval was...
Hoe noem je een foto-hert ook wel?
Een Dia-Ree.
Nog een:
Eerst stond ie er nog;
En toen weg!- restaurant!

Morgen rijden wij nog 800 kilometer naar Mijdrecht. Wij verwachten om 20:00 uur ongeveer bij de partycentrum De Meijert aan te komen. Ik voeg hier nog toe hoelaat wij denken precies aan te komen gelet op de TomTom, als internet beschikbaar is.
Op mijn, onze, facebookpagina's zullen wij vast ook de precieze schatting van aankomst delen zodat wij met spandoeken onthaald kunnen worden? Hmm...

Nu zijn wij in Regensburg aangekomen en gaan wij even lekker genieten van een welverdiend biertje!

Proost!

Namens het team,

Tom van Harten ;)

Geschatte aankomst de Meijert: 18:45 uur zeker.

• 26 Juli 2014 - 23:38

Ton Brans:

Een emotioneel afscheid van de mensen waaraan je steeds meer gehecht raakt, zodat ze
    in jullie beleving nog maar moeilijk gemist kunnen worden tot het geplande weerzien en hereniging in 2015,
    dat voelt als VRIENDEN VOOR HET LEVEN denk ik.

Geweldig dat jullie zoveel hulp en aandacht hebben mogen bieden en ook ontvangen, dat biedt alleen een echte teamband, die voorlopig op een lager pitje blijft doorbranden.

Inmiddels denk ik dat jullie in Regenburg of omgeving genieten van de nachtrust,
    Welteruste, morgen weer (redelijk) fit op & dan ... echt naar huis.

Graag tot spoedig ziens en bijpraten.

TON

• 27 Juli 2014 - 07:45

Wing:

Afscheid nemen en loslaten .....blijft het hele leven moeilijk.
    Fijn als je weet dat je vrienden geworden bent.
    Ik wens jullie het laatste stuk een fijne reis toe met veel bruggen en hoogspanningsmasten ... goede gesprekken of mooie dromen voor de slaapkoppen.
    Tot vanavond! W.

• 27 Juli 2014 - 09:03

Pm:

Laatste rit,
    Afscheid nemen valt zwaar, maar volgend jaar met meer?
    Geestelijk enz.
    Gr.Paul.

Tom

[Beschrijving] Dit jaar gaan wij met een groep van jong en oud naar Roemenië. Daar zullen wij de Kinderbijbelweek organiseren samen met de lokale jeugd! Prachtig! Vorig jaar konden we ook een tienerkamp organiseren. Dit jaar hebben een dagje uit kunnen regelen met verdiepende inhoud natuurlijk op Bijbelse basis. Wij zijn begonnen met deze vakantieweken vanwege de sponsoring om kinderen onderwijs te geven, en te gaan kijken hoe dat verloopt en daarnaast dus ook daar iets leuks te organiseren voor de arme Romakinderen. Wij steunen Adapost oftewel Schuilplaata. Zij verzorgen deze scholing via pastor Lajos. Volg ons via deze site of via Facebook: Leef Elet. Zie ook leef-elet.nl Snel naar de blog! :)

Actief sinds 25 Juni 2013